نوزاد

مهم‌ترین ویژگی‌های لباس نوزادی

لباس یکی از مهم‌ترین اجزای سیسمونی‌ نوزادی دخترانه و پسرانه است. کافی است قصد خرید داشته باشید تا با دنیایی از بانمک‌ترین و کوچک‌ترین لباس‌های ممکن آشنا شوید و دلتان برای داشتن هر کدامشان ضعف برود. اما قبل از خرید حتما به نکات زیر دقت داشته باشید:

• پرهیز از قطعات کوچک: کمتر برند معتبری پیدا می‌شود که استانداردهای لازم درباره لباس نوزادی را رعایت نکند؛ با وجود این وقتی می‌خواهید لباس بخرید صرف نظر از اینکه به کدام برند ایرانی یا خارجی تعلق دارد؛ مراقب قطعات کوچک باشید. وجود قطعات تزئینی روی لباس نوزاد علاوه بر اینکه باعث اذیت شدن او می‌شود، خطرناک هم هست؛ چون ممکن است از جا دربیاید و نوزاد آن را در دهانش بگذارد.

• پرهیز از بند و روبان: بندهای رنگی و روبان‌های بانمک، وسایل خطرناکی هستند که نباید در دوخت لباس نوزادی به کار روند؛ به خصوص در ناحیه بالاتنه و گردن. این بندها ممکن است دور گردن نوزاد بپیچند و باعث خفگی شوند.

• پرهیز از لباس پشمی: پوشاندن لباس پشمی به نوزادان در فصل‌های سرد سال کار خوبی به نظر می‌رسد؛ اما مهم است که این لباس‌ها را روی یک لایه لباس نخی بپوشانید. نکته مهم دیگر این است که حتی اگر این کار را انجام دهید، باز هم ممکن است فرزندتان نسبت به پشم حساسیت داشته باشد. پس تا جای ممکن روش بهتری برای گرم نگه داشتنش در نظر بگیرید.

• پارچه بدون پرز: ممکن است یک لباس نوزادی بامزه دیده باشید که کرکی است یا پرز دارد. این لباس با ظاهر گرم و نرمش یکی از بدترین انتخاب‌‌ها برای نوزادان است. لباس نوزاد باید کاملا ساده باشد؛ چون کوچکترین پرزها می‌توانند باعث حساسیت پوستی یا تنفسی او شوند.

• شناسایی پارچه‌های مجاز: بهترین پارچه برای لباس نوزادی پارچه نخی یا نخ پنبه است که هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند، کاملا طبیعی و سازگار با پوست نوزاد است.

• پرهیز از پوشاندن لباس تنگ: هیچ وقت لباس چسبان را به تن فرزندتان نپوشانید. سعی کنید لباس‌هایش همیشه کمی آزاد باشند، به خصوص در قسمت آستین، زیر بغل و از همه مهم‌تر گردن. در عین حال مراقب لباس‌های کشی هم باشید. کش لباس به هیچ وجه نباید روی بدن نوزاد جا بیندازد. اگر این طور بود یا کش را دربیاورید یا کلا آن لباس را کنار بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *