مادر, نوزاد

بارداری و ویروس کرونا

روزنامه «هافینگتون پست» در مطلبی به برخی از نگرانی هایی که والدین در مورد خطر ابتلای نوزاد خود به ویروس کرونا دارند، پاسخ داده است:

آیا ویروس کرونا برای زنان باردار خطر بیشتری دارد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (سی دی سی) می‌گوید پژوهش‌های علمی کافی برای اثبات این قضیه در دست نیست. اما قدرت سیستم ایمنی بدن مادران در مراحل مختلف بارداری تغییر می‌کند و می تواند آنها را نسبت به عفونت‌های ریوی آسیب‌پذیر‌تر کند. البته این به آن معنا نیست که زنان باردار لزوما نسبت به دیگران علائم بیشتر و سخت‌تری نشان دهند.

خطر ویروس کرونا برای نوزادان چقدر است؟

از آن جایی که سیستم ایمنی بدن نوزاد جدید است، اگر نوزاد کوچکتر از دو ماه تبی بالای ۳۸ درجه دارد، باید او را به اورژانس ببرید.

آیا شیردادن مادر مبتلا به ویروس کرونا ضرر دارد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (سی دی سی) می‌گوید نمی‌دانیم آیا ویروس از شیر مادر منتقل می شود یا خیر؛ ولی کارشناسان در این مورد نگران نیستند، چرا که در مواردی که مشاهده کرده‌اند، چنین چیزی دیده نشده است. آنچه پزشکان نگران آن هستند انتقال ویروس به نوزاد از طریق ترشحات ریوی مادر مبتلا به کرونا است که می تواند هنگام شیردادن با شیشه نیز اتفاق بیافتد.

شیر دادن، سیستم ایمنی نوزاد را تقویت می کند و از همین رو پزشکان آن را توصیه می‌کنند.

برای حفاظت از نوزاد چه کنیم؟

همان طور که بارها در خبرها شنیده‌ایم شست‌وشوی مداوم دست‌ها بهترین شیوه مقابله با انتقال ویروس است.

آیا می‌توان نوزاد را از خانه بیرون برد؟

کارشناسان معتقدند دیدار افراد سالم از نوزاد خطری ندارد و هوای آزاد را برای کودک و والدینش توصیه می کنند؛ اما می‌گویند بهتر است نوزاد را تا یک‌ماهگی از مراکز خرید و سوپرمارکت‌ها دور نگاه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *