سلامتی

هشدار به دیابتی ها؛ توصیه های ضدکرونایی را بیش از پیش جدی بگیرید

دکتر واشقانی فوق تخصص غدد و متابولیسم بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، با بیان اینکه بیماران مبتلا به دیابت از جمله گروه های در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند، اظهارداشت: افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند بیش از سایرین توصیه ها را در مقابل کرونا جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیماری دیابت با سیستم ایمنی بدن در ارتباط است، اظهار کرد: متاسفانه شدت عوارض بیماری کرونا در افراد دیابتی به مراتب بیشتر از سایرین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه مرگ و میر در بیماران دیابتی بیشتر از افراد عادی است، گفت: افراد مبتلا به دیابت تا جائیکه ممکن است باید سعی کنند خود را در معرض ابتلا به بیماری قرار ندهند و از تردد در سطح شهر و ارتباط با افراد مشکوک و یا آلوده به ویروس کووید 19پرهیز کنند.

دکتر واشقانی کنترل دیابت و مصرف به موقع دارو ها توسط مبتلایان به دیابت را دومین راهکار موثر برای مقابله با ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: افراد دیابتی باید مراقبت هایی که برای کنترل قند و فشار خون لازم است را به صورت مداوم انجام دهند. افرادی که قند خون خود را کنترل می کنند در معرض خطرات کمتری قرار دارند.

فوق تخصص غدد و متابولیسم بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در ادامه به افراد مبتلا به دیابتی که در مقابل استفاده از انسولین مقاومت می کنند نیز توصیه کرد: در صورت صلاحدید پزشک تزریق انسولین به صورت موقتی به هیچ عنوان وابستگی ایجاد نمی کند و پس ازخاتمه یافتن این بحران مبتلایان به دیابت می توانند رژیم های سابق خود را رعایت کنند.

دکتر واشقانی در خاتمه گفت: افراد دیابتی همانند سایر افراد جامعه توصیه ها را بیش از پیش جدی بگیرند و مراقب سلامت خود خصوصا در روزهای شیوع اپیدمی کرونا باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *