کودک

بهترین روش های ضدعفونی کردن اسباب بازی های کودکان

اسباب بازی های کودک ممکن است سرگرم کننده و بی ضرر و زیان بنظر برسند، ولی این وسایل هم بدون تمیز کردن منظم میتوانند به سرعت به مکانی برای رشد میکروب ها مبدل شوند.

نحوه ضدعفونی و تمیز کردن اسباب بازی ها

همان طور که اغلب والدین می دانند بچه ها علاوه بر تماس زيادي که با اسباب بازی های خود دارند، امکان دارد این وسیله ها را در دهان خود قرار دهند از این جهت تمیز و ضدعفونی کردن آنها به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا از اهمیت زيادي برخوردار است.

 

شیوه ضدعفونی کردن اسباب بازی های کودک شما به نوع اسباب بازی و جنسی که از آن ساخته شده است بستگی دارد. به عنوان مثال باید بعضی از اسباب بازی های کودک را با روش های ساده و با دست تمیز کرد، ولی بعضی دیگر از آنها را میتوان درون ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی انداخت. در این مطلب نحوه تمیز کردن چند نوع اسباب بازی آورده شده است.

 

* ضدعفونی کردن اسباب بازی های پلاستیکی

بعضی از اسباب بازی های پلاستیکی را که فاقد باتری هستند، برای ضدعفونی شدن درون ماشین ظرفشویی قرار دهید. با استفاده از مقداری مواد شوینده و آب گرم وسایل بازي های کودک شما به خوبی در ماشین ظرفشویی ضدعفونی می شوند. حتما توجه داشته باشید که اسباب بازی ها فاقد هرگونه باتری یا قطعات ریزی باشند که امکان آسیب دیدن آنها در ماشین ظرفشویی وجود دارد. اسباب بازی های حاوی مواد لاستیکی را نمی توان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد، به دلیل آن که مواد لاستیکی تحمل دمای بالا را نداشته و با آب داغ خراب می شوند.

 

اسباب بازی های باتری دار را نباید داخل ماشین لباسشویی شست

 

* ضدعفونی کردن اسباب بازی هایی باتری دار

برای شستشوی این نوع اسباب بازي ها باید نخست با استفاده از محلول آب گرم و صابون و یک دستمال پارچه ای تمیز اسباب بازی ها را ضدعفونی کنید. بعد از آن با یک دستمال دیگر آنها را خشک کنید. بعد از آن باید با استفاده از آب و دستمال مجدداً اسباب بازی ها را تمیز کنید تا هرگونه اثرات مواد شوینده و صابون از روی آنها پاک شود. در پایان با یک دستمال تمیز اسباب بازی را خشک کنید. اکنون میتوانید آنرا در اختیار کودکتان قرار دهید.

 

* ضدعفونی کردن اسباب بازي های پارچه ای و پولیشی

میتوان اسباب بازي های پارچه ای و پولیشی را با مایع یا پودر لباسشویی ضد عفونی کننده درون ماشین های لباسشویی انداخت. برای خشک شدن این اسباب بازي ها باتوجه به جنس و مدلشان میتوان آنها را در محلی در معرض هوای آزاد قرار داد یا آویزان کرد. در صورتی که از خراب شدن شکل آنها نگرانید میتوانید آنها را به همراه چند توپ تنیس درون خشک کن لباسشویی بگذارید تا شکل و حالتشان تغيير نکند و مواد داخلشان گلوله نشود.

 

* چند نکته بهداشتی در مورد ضدعفونی کردن وسایل کودکان

√ برای شست وشوی دست های بچه ها ترجیحاً از ژل های غیر الکلی آنتی سپتیک موجود در بازار که عاری از مواد شیمیایی من جمله تریکلوزان ماده شیمیایی آسیب رسان به پوست میباشد و اصولاً دارای مواد الکلی با درصد پائین هستند، استفاده شود.

 

√ بهترین ماده برای شستشوی دست های بچه ها در محیط بیرون از منزل، استفاده از این ژل ها بدون نیاز به آبکشی است و در محیط خانگی هم بهترین شیوه ضدعفونی، استفاده از آب و صابون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *