سلامتی

اسپاسم عضلانی چه چیزی در مورد سلامت شما نشان می‌دهد.

بیش از حد کار کرده‌اید

 

ماهیچه‌های شما فقط می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند قبل از اینکه بگویند، نه، شما خیلی فراتر رفته‌اید. اگرچه اغلب داروهای خوبی برای تسکین درد عضلات وجود دارد، اما گاهی اوقات به چیز بیشتری نیاز دارید.

 اسپاسم عضلانی، چه در پشت، چه در پا و چه در گردن، می‌تواند ناشی از ماهیچه‌ای باشد که در حین انجام حرکات شدید یا تکراری مانند باغبانی، تمیز کردن یا در آغوش گرفتن نوزاد بیش از حد کار می‌کند. استراحت، یخ (برای بی‌حس کردن درد) یا گرما (برای شل شدن عضله)، و حتی یک ماساژ ملایم ممکن است به کاهش درد کمک کند.

 

ممکن است دیسک مشکل داشته باشد

اگر اسپاسم بیش از سه روز طول بکشد و بسیار دردناک باشد یا با سرفه یا عطسه تشدید شود، ممکن است یک مشکل دیسک باشد و بر اعصاب فشار بیاورد.

ممکن است بیماری عروق محیطی باشد

 

زمانی ایجاد می‌شود که پلاک در شریان‌ها و اغلب در پاها تجمع می‌یابد و احساس درد یا بی‌حسی کنید. بیماران با شکایت از این که درد گرفتگی اسپاسم پا به محض راه رفتن شروع می‌شود، مراجعه می‌کنند. وقتی می‌ایستند، از بین می‌رود.

 

داروهایی که باعث کم‌آبی می‌شوند مصرف می‌کنید

 

برخی از داروها می‌توانند شما را بیشتر در معرض اسپاسم عضلانی قرار دهند. به عنوان مثال، اگر از دارویی استفاده می‌کنید که باعث از دست دادن پتاسیم می‌شود، ممکن است بخواهید غذاهای غنی از پتاسیم بیشتری مانند موز بخورید.

 

کمبود تغذیه‌ای است

 

الکترولیت‌های شما (کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم) نقش مهمی در انقباض ماهیچه‌ها دارند. هنگامی که تعادل از بین می‌رود، ممکن است بیشتر مستعد پیچ‌خوردگی‌ها و نقاط ضعف باشید. یک رژیم غذایی سالم بهترین راه‌حل است و غذاهای مفید برای شما اغلب طیف وسیعی از الکترولیت‌ها را تامین می‌کنند. به عنوان مثال، ماست و موز هر دو حاوی پتاسیم و منیزیم هستند.

 

باردار هستید

یک لیست طولانی از چیزهای عجیب و غریبی وجود دارد که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد و اسپاسم ساق پا در رختخواب یکی از آنهاست.

کم‌آب شده‌اید

 

هنگامی که سطح آب در بدن شما پایین است، تعادل الکترولیت در بدن شما از بین می‌رود. اغلب برای ورزشکاران اتفاق می‌افتد که در هوای گرم ورزش طولانی و سختی انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *