سلامتی

آیا ماهی قرمز عید ناقل ویروس کروناست؟

ماهی قرمز عید ناقل ویروس کروناست؟

درچند روز گذشته خبری منتشر شده مبنی بر اینکه ماهی  قرمز که برای ایام عید خریداری می شود، ناقل ویروس کروناست، اما این خبر چقدر واقعیت دارد؟

حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در این باره گفت:« سازمان دامپزشکی کشور واردات هرگونه حیوان و آبزی زنده را از کشور چین ممنوع اعلام کرده است.

هموطنان توجه داشته باشند، پروسه و ریشه ماهی قرمز در ایران بوده و هیچ گونه واردات ماهی‌های قرمز چینی صحت نداشته و ندارد.»

گویا با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت همراه مقامات کشوری ورود هرگونه ماهی و حیوان را از کشور‌های آسیایی ممنوع کرده است، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:« موضوع واردات ماهی های قرمز از چین منتفی است و این موضوع را تکذیب می‌کنیم. برخی به دنبال تنش هستند و پیام‌های این چنینی را منتشر می‌کنند.

مردم در نظر داشته باشند با خرید ماهی قرمز شب عید هیچ گونه ویروس کرونا منتقل و منتشر نمی شود.»

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه با مراقبت‌های پیشگیرانه ایران تا کنون هیچ گونه آمار ویروس کرونا در کشور ثبت نشده است، گفت: «از مردم کشور خواستاریم زندگی عادی و طبیعی خود را همچنان ادامه دهند و همچنین توجه داشته باشند اگر این بیماری به کشور وارد شود، وزارت بهداشت به مردم کشور اطلاع رسانی می‌کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *